Możliwość odnajdywania komunikatów o błędach oraz szczegółowy opis uszkodzeń za pomocą diagnostyki komputerowej dał nam szybką i trafną diagnozę. Przekłada się to bezpośrednio na obniżenie kosztu oraz czasu naprawy. Już od 2003 r. w standardzie znajdują się gniazda OBD. Dzięki monitorowanej przez czujniki strukturze silnika i każdego jego podzespołu mamy możliwość przeprowadzić wnikliwą diagnostykę silnika i innych elementów. Zwykle jest wykorzystywana w: diagnostyce silnika, weryfikacji pracy zapłonu, ocenie prędkości obrotowej silnika, sprawdzeniu parametrów pojazdu, dokonywaniu korekty czasu wtrysku, sprawdzaniu czujników i przekaźników, weryfikacji obwodów wykonawczych, kasowania inspekcji, do aktualizacji, kasowaniu błędów, odczytywaniu kodów błędów i wielu innych. Przeprowadzamy diagnostykę komputerową jednakże najczęściej przejeżdżają do nas: Porsche, Citroën, Volvo, Peugeot, Audi, Renault, Mercedes-Benz, Dacia, Hyundai, Mazda, Ford, Fiat, VW, Jaguar, Opel.